Snart blir det juligt

Ikväll ska hela vår lilla familj iväg på en Julmiddag. Philips kompisar brukar träffas på julmiddag varje år och nu har jag och Molly fått äran att följa med. Trevligt! Har ingen aning om vad som finns på ett danskt julbord ju.

Tänk i morgon är det också första advent redan! Då åker julpyntet fram. Planen är att städa och göra fint idag och julpynta i morgon. Mysigt ska det bli här på Mosevej 11!



Pratade med lilla mamma på telefon igår, och hon hade faktiskt redan bakat pepparkakor! Wow. Det måste jag också testa att baka snart. Jag hoppas bara att jag inte kommer bli grön i ansiktet och inte tåla lukten av dem. Förra året fick jag baka pepparkakor hela december på Ikea i Norge. Och eftersom jag var gravid och mådde pyton då hoppas jag inte att det nu kommer framkalla illamående hos mig för all framtid... Det luktar och smakar ju så gott!

Kommentarer:

1 Hanna:

Haha...ja din pepparkakemånad! Synd att du mådde så dåligt då och inte kunde uppskatta den till fullo...Jag tyckte iaf det var sjukt nice, de dagarna jag mötte upp dig på Ikea, att få sitta och klämma i mig gratis glögg och nygräddade peppakakor i mängder! Mmmm :-)

Kommentera här: