9 år

Vi väckte vår 9 åring med sång och ett guldsnöre. Snöret ledde till en egen tv som nu hänger i hennes rum.

(null)

Lite fler presenter playmobil av släkten i Sverige.
Guiness rekordbok, en annan bok från Vincent och några squishies.

Sen lektes det med presenter och så hade vi en kubbtunering ute.

(null)

Kl 15 packa vi in lite mat och dryck i bilen och körde till en gymnastikhall som jag hyrt via kommunen. Där höll vi hennes födelsedag för klasskompisarna och Vincent fick så fint vara med. Alla tjejerna turades om att hålla handen och kramas med honom. Haha!

Alla utom 3 kunde komma så kul!
Sen åkte vi ut och åt middag på restaurang och det blev sushi som födelsedagsbarnet önskat sig.

(null)

Haha vi var alla hungriga så här har hon munnen full med mat.

Efter maten åkte vi hem, köpte glass med på glasskiosker runt hörnet och satte oss i Mollys säng och avslutade med att se ett avsnitt av en serie på Mollys tv innan vi alla trötta och glada begav oss till sängs.

I morgon kommer farmor och farfaroch  farbröderna hit och firar henne.

Snart födelsedag

Nu har jag jobbat färdigt, ser på Philip som grillar och hela familjen är återförenad. Jag hann säga hej till Philip när han landade från USA, men mer än så har vi inte setts på några veckor nu.

(null)

Jag har jobbat och bott på flygplatshotell i Amsterdam, lite tråkigt men kom ut på en cykeltur. Lånade hotellets cykel helt gjord i trä

Det har ju varit solsken och superfint när jag jobbat. Så när vi ska landa efter en lång dag idag säger kaptenen. Vi kanske får vänta med att landa, för det är åskmoln runt hela Köpenhamn. Som tur var kunde vi landa, men jag hade ändå hoppats på att mötas av solsken när jag gick hem sista dagen. Istället möttes man utav det här.

Haha typiskt!

Nåja hann baka en kaka till i morgon när Molly blir 9 år?!?! Hon ska firas på morgonen utav oss och sen ska vi till en gymnastikhall för att klasskompisarna ska komma och fira.

På Måndag kunde danska familjen ses så då firar vi lite till.

Men NU Skiner solen. Klockan är 19 och jag dör snart utav hunger.. hoppas att slipper det. ;) Trevlig helg!

1 vecka senare..

Vilket väder vi haft!
(null)

Men det har varit lite mycket ändå 👍. Gäster, en nervös hund som skäller hela tiden. Lekavtal för båda barnen, dansträning och så matlagning och allt de andra det.
Är helt slut!

Sista natten fick jag faktiskt övertalat de andra att vi skulle sova i deras husbil. Så drog vi till nordsjælland (45 min bort bara) på en fantastiskt camping!

(null)

Vi badade också allihopa. Skönt i vattnet!

Det var ju en Torsdag och lågsäsong. Så ungarna hade två stora lekplatser helt för sig själv. Och stranden var också öde. Lyx!

Ca 600 m in till "staden" där fanns en vägkrog så mamman slapp laga mat och en netto så vi kunde köpa snacks. Sen spelade vi yatzy och ungarna har nog aldrig varit så ivriga i att gå och lägga sig som igår när vi skulle sova i husbilen.

Nästa morgon åkte Kicki och farsan hem och vi stannade kvar hela dagen på stranden. Fortfarande helt ensamma. Vi hittade en sjöstjärna!

(null)

Nu är vi hemma igen, ska dammsuga upp sanden och hundhåren och sen bara ta det lugnt.

Vincent och grannen leker, Molly lyssnar på musik och jag funderar på att öppna en vinflaska..

Fredagstacosen är inhandlad, fredagsgodis likaså och på vägen hem stannade vi och köpte de ljuvligaste danska jordgubbarna vid vägkanten utav "jordgubbsmannen" som han tydligen kallar sig. Så den somrigaste efterrätten blir det ikväll!