Halloween

Vi har en tradition att fira Halloween tillsammans med två andra familjer från Mollys gamla dagis.

Molly har bara längtar i flera veckor nu. Idun går och i samma klass som, men den 3 tjejen Kamille går på privatskola så henne ser vi inte så ofta. Jättemysigt att ses igen.

Det var så mycket läskiga barn som var ute och bad om godis, riktigt mysig stämning. Gamla människor som pyntat upp vid sina hus och som blev glada när barnen kom. Härligt när alla är med på det.

Vincent tyckte också det var kul, men han höll hårt i en ficklampa som jag tagit med. Hans somnade på 2 sekunder i bilen med ficklampan i ett fast grepp (null)

Det var den enda bilden jag tog från kvällen med det var både häxor och spöken med på festen.

Sjuk Vincent och pumpa konst

Ja så var man ledig och hemma med sjuk Vincent igen. Nu tycker jag att det får räcka. Denna gång med ont i örat. Spräckt trumhinna, så örondroppar för hans del.

Sen hörde läkaren ett ljud i hjärtar på honom också som det vill checka igen när han är friskare. Förhoppningvis är det borta då.. Tänker lite naivt att det kan ju barn ha, och det behöver inte betyda något farligt, väl?

Vi hämtade iaf Molly tidigt idag för hon ville laga mat efter skolan. Hon hittade en gammal kokbok hon fått nämligen. (null)
Ta daaa. Egen deg, tomatsås och massa roliga kombinationer på topping. Kalasgott!

Sen har jag suttit och karvat på en pumpa hela eftermiddagen (null)

Gud så roligt det är. Hittade en gammal kräftkniv som var utmärkt att skära med. Ungarna fick också varsin babypumpa att leka med  (null)

Fina va? Nu ska jag slappa lite i soffan med Philip som precis kommit hem. Han har varit bortrest i 5 dagar.

Semester Wien Budapest och Bratislava

Vi hade en härlig semester på Donau. Vi flög till Wien tog tåget till båten och checkade in. Vi sov två och två. Molly och Philip hade hytt med liten balkong.

Det fanns en liten pool på soldäck som vi badade i. Efter en natts seglade ankom vi till Ungern och Budapest. Vi mottogs utav 20 graders värme och sol. Första dagen åkte vi till Aqualand. Ett jättefint badhus.

Det var så fint. Folktomt pga av att vi var där en vardag, billigt och härligt uppvärmt vatten. Höjdaren enligt mig var en liten dörr som öppnades när man simmade emot den och sp kom man ut till en utomhus pool som var varm och skön. Lyxigt!

Nästa dag spenderades vi inne i stan. Vi gick runt,shoppade och bowlade. Sen åt vi middag på båten och sen lämnade vi Budapest som var så fint upplyst på natten. Vi drack varm choklad och tittade på alla ljus till det blev kolsvart runt om oss. Då la vi oss på filtar på rygg och tittade på stjärnorna istället. Väldigt mysigt!

Nästa dag kom vi till Bratislava. Det enda bilden jag hade därifrån. 22 grader och härligt där också. Bara 1 dag där och sen åkte vi tillbaka till Wien.

Vi besökte det fina palatset Schönbrunn

Vi fikade och åt apfelstrudel vid den spanska ridskolan såklart.

Och besökte ett tivoli. Väldigt härlig resa helt enkelt. En dag hemma innan jag ska jobba igen och idag var jag och ungarna i Malmö för jag skulle hämta ut mitt nya pass. Vi åkte också förbi Linda som jobbade hemifrån idag. Nu ska jag försöka få Vincent att sova. Han har blivit van att diva bredvid mig igen nu så han vill INTE ligga i en säng ensam just nu..