Bebisar

Jag har läst lite..vet ni hur mycket man tydligen ska ha koll på som förälder? Shit alltså!


Man ska ha en mängd kläder till att börja med, blöjor, fixa skötbord och sovplats till bebisen. Komma överens om ett namn som den lilla ska ha, komma överens om vilken släkting den är mest lik, bli expert på barnsjukdomar och deras vanligaste symtom, lära sig konsten att amma och byta blöjor..

Lite rädd och nervös blir jag, helt klar.
Men det lugnar ganska snart ner sig igen och när man känner nåt som rör på sig där inne i magen kan man inte låta bli att lägga handen på magen och flina lite! Det blir nog bra tillslut!

Men när någon börjar fråga mig om jag sett det nya priser på blöjor eller börjar fråga om barndop så känns det fortfarande ganska märkligt att diskutera.


Kommentarer:

1 Hanna:

Jag igen här :-)

Jag tycker du hanterar det här med otroligt lugn! Lite nervösa sammanbrott är det nog meningen att man ska ha...så sätt igång med det! Eller du kanske är klar med den delen...:-)

Anyway, jag är övertygad om att du kommer klara det här utan problem! Inom snar framtid är blöjbyte, babymassage, barnvagnsmärken och potträning ett av dina nya expertområden.

Hälsa Philip och Monghold (Thomas påverkan..:-)

2 Mia:

OOhh yeah äntligen en blogg, kommer jag följa intensivt=)

Blöjbyten kommer bli en plättiiis-man är snart inne i att allt luktar bajs. hihi :)

Ser framemot kaffe o kanelbullar runt 7mars med dig och Hanna.

Kommentera här: