SommarLov

Ja för Molly iaf. Igår tittade vi till var lilla jordgubbsodling. Se vilken skörd! 

Igår inledde vi sommarlovet med ett tandläkarbesök för Molly. Gick sådär, hon vägrade! Suck och stön, fik en ny tid i mitten på sept som tidigast. Vi hade trots det, en mysig dag tillsammans bara hon och jag.


Jag är ledig måndag-torsdag och på Fredag passa farmor barnen. Räknade ut att det går ihop ganska bra trots att jag egentligen inte har semester än. Så farmor passar de dagar jag är på jobb och på helgerna kör Philip solo medan jag jobbar.

Måste visa min nya bebis/vän/vrålåk

Va?! Är den inte bara det finaste ni sett? Åh vad jag alltid velat ha en sån här.


Jag hittade en använd på nätet och skyndade mig att köpa den. Jag har cyklat varje ledig dag med den. Igår cyklade Molly själv, men när hon tröttnade i slutet så lastade jag bara upp unge och cykel upp i lådcykeln. Såå jävla smart! 

Efter 3 dagar på jobb så kommer man hem till det här


Och det var bara sovrummet! Brödsmulorna låg på samma plats som när jag åkte.. grrrr.



Idag skulle vi göra pannkakor och saknade mjölk. 8 åringen förklarade glatt att hon kunde handla det själv. Sagt och gjort, utrustad med sin walkie talkie och pengar kom hon hem 10 min senare med nya batterier och mjölk.


Nya möjligheter och känsla av frihet för oss båda tror jag :)

Kommentera här: