MORS dag

Japp, idag har jag faktiskt helt lagligt fått fira morsdag!
Egentligen har den danska morsdag redan varit, men nu är jag ju faktiskt svensk. Betyder det att jag eventuellt kan utnyttja det här och få två morsdag varje år? hmmm...

Philip lagat supergod middag till mig och jag tog  för första gången på länge ett glas vin till maten! Lyx alltså, supernice. ´
Men att äta middag med en liten baby som helt plötsligt börjar skrika och vill ammas och en mamma som för tillf'ället har så ont i mjölkmaskinerna att hon börjar gråta, visade sig vara en utmaning!

Men, men tanken var god ju :) Börjar verkligen känna mig som en "typisk" småbarnsförälder redan. Ska bara öva mig lite till för att kunna amma, tvätta, stryka och laga mat samtidigt ( för det ska man väl kunna som mamma?)

Har visst också fått utlopp för viss hormonell känslighet idag.
Gråter av kroppen gör ont, gråter av glädje när jag tittar på Molly, när Philip säger nåt snällt.. Haha men det är heeelt normalt tydligen!



Är väl inte så konstigt att man blir rörd av att titta på den här sötnosen?!

Kommentarer:

1 Mikaela:

men va fiiiin hon är Karin=)

2 Hanna:

Haha...jätte söt bild, ser ut som om hon ler :-)

Tycker absolut du ska köra på 2 morsdagar per år. Lite småjobbigt för Molly bara som då alltså ska ha koll på 2 olika morsdagar och 2 olika farsdagar (när firar man farsdag på irland?!eller får philip också fira den svenska så är det ju hela 3st!!)...

Kommentera här: