SOL

Vilket väder! Det känns ju som att vara vid medelhavet faktiskt..

Idag har jag bara njutit hela dagen, suttit på uteservering och ätit god dansk mat, ätit glass ,solat och bara njutit.
Men bäst av allt var att jag träffade Nicola idag! Jag arbetade med henne i Grekland 2007 och det visar sig att hon faktiskt bara bor ett stenkast (ca 25 min med buss)bort ju! Hon bor ju här i Köpenhamn..
Fan, skamligt att man inte setts tidigare. Har ju faktiskt bott här sen mitten av Januari.

Vi möttes efter hennes jobb på en "snabb kaffe" som blev till 2 timmar, sen var hon tvungen att springa hem och packa.. Hon ska nämligen hälsa på sin bror som jobbar på Sri Lanka i morgon. Södra Sri Lanka,där är det tydligen lugnt.

Det var superkul att prata lite om "The good old times" och ses igen, fick en viss längtan tillbaka till de bra dagarna man hade på Kreta.




Nicola som håller ställningarna på utflykten :)



 Tar man bara bort alla arga och missnöjda gäster, de fruktansvärt dryga busschaufförerna, spindlarna och de allt för långa arbetspassen...så är guidellivet ljuuuuvligt :)

Kommentarer:

1 Hanna:

Haha...ja, man kan lite svagt ana sig till en viss saknad efter reseledarlivet i ditt inlägg :-)



Men suck, jag håller med dig...Tänker man bort de stekheta dagarna springande längs branta kullerstensgator i transferuniform, borttappade gäster, envisa hotellägare, mastodontspindlar som hoppade ner på en, en aldrig tyst servicetelefon och det faktum att 6månader kändes som 6år, så skulle jag ge vad som helst för att köra en transfer eller utflykt nu!!

Åååååh...

2 Mia:

kom hit så får ni köra hur mkt transfer ni vill!! I fix for you :) jag saknar dock det livet ni har hemma, så vi kan byta en snabbis!

Kommentera här: