Brand

Snacka om bra tajming att jag arbetade hemma idag. Philip var på kontoret och annars hade ingen varit hemma.

Det började brinna i en skräpkorg bakom vårt staket (på grannens tomt) det spred sig supersnabbt och började brinna i hela skjulet och det står väldigt nära vårt staket och kaninburen.

Jag fick snabbt avsluta mitt samtal med en kund, ringa 112 och rädda kaninen.

Jäklar vilken stress jag fick.
Det var bara brända blad som flög överallt och en mörk tjock rök.


(null)
Min utsikt efter räddningen.

Flammorna hann bli ordentlig höga när taket på det lilla skjulet tog eld.

(null)

(null)

Brandkåren kom snabbt som tur var och branden hann inte sprida sig speciellt mycket.

Tror kanske inte kaninen hade brunnit upp, men vet inte hur mycket plaströk en sån liten kan tåla. Känner själv av det i halsen.

Hade jag inte varit hemma hade vårt staket lätt kunnat ta eld.
Läskigt! 

Kommentera här: