Kina

Jag har precis sovit i 13 h och vaknar upp i Beijing.
Hade världens längsta dag igår. (Förrgår?)
Åkte iaf från Köpenhamn omkring kl 21. Serverade för alla ombord, åt lite. Sen vilade vi i skift 2 h! För att sedan väcka passagerarna och servera en sista gång innan landning. Så våra 8,5 h ombord gick ju faktiskt väldigt snabbt!

Sedan in till hotellet för att byta om och iväg till pärlmarknaden. Vi dit det läget hade man ju varit vaken hela natten.
Min purser Karin, var såååå söt och visade runt mig hela tiden. Hon skulle shoppa en massa, jag var för trött och hittade ingenting jag vill ha. Men på ett ställe gjorde de syntest och jag köpte ett par solglasögon med styrk på för 300 kr. Supersmart!

(null)

(null)


Efter de möttes vi med resten uppe i baren på hotellet och gick ut och åt. Godaste jag någonsin ätit. Massa härliga rätter! Aldrig ätit så gott.

(null)

Jag var så trött att jag vinglade hem kl 22 lokaltid. En annan kollega skulle till en supermarket, så jag följde med där också. Köpte en massa kul godis till barnen. Hittade också min älsklingfrukt jag åt när vi var i USA, mangosteen. Samt lite kryddor till Philip. Hör kunde man köpa färsk fisk som simmade runt, men också en buffé utav musslor.
(null)

Så häftigt, överväldigande och roligt att upptäcka! Nu är man ju ganska utvilad så hoppas att turen hem nu går bra och sen ska Philip och barnen hämta mig på flygplatsen. Det längtar jag efter!


Kommentera här: