Ny köksfläkt

Man blir så glad för de små sakerna!

Varje gång vi steker något så är det som dimman i Lützen här hemma. Du måste öppna alla fönster för att få ut dimman  och allt luktar matos. Nu fick det räcka! Vi bokade en elektriker som kom och monterade en ny idag.

(null)

Glömde att ta en före bild, vi hade alltså en gammal fläkt ;) 

(null)

(null)
 Och efter. Den passade perfekt! Vilket tur 👍

Vår gamla lösning och kryddhylla fick justeras lite för att passa in och på sidan fick vi hitta en lösning så man inte såg väggen och fläkten bakom. Inte helt snyggt, men det enda jag orkade fixa.

Åkte snabbt till ett byggvaruhus och köpte en spillbit för 25 kr.

det duger! Huvudsaken är att vi nu har en tystare och fungerande köksfläkt! Jey.
Idag var jag också på en synundersökning för att lasra ögonen. Blir av med glasögonen. Jag var på en undersökning för några år sedan. Men fick inte en bra magkänsla av stället.

Provat ett seriösare sjukhus idag, kändes bättre med jag har ännu inte bestämt mig.

(null)

Ska läsa upp lite på det.

Kommentera här: