Prickar

Kan man inte få en ledig helg utan spysjuka och prickar?

Jobbare lördag, men på Söndagen fixade jag mysig frukost till mig och barnen (Philip sover alltid hellre än att äta frukost)
Sätter mig ner med kaffe och mackor brevid Molly som sitter och ritar och... kaskadspya över hela bordet, mig och hela henne.. Hon fortsätter hela vägen ut till toaletten. Stackarn! Lite sänkt under dagen, och hemma med mig idag. Nu har vi alla haft spysjuka så nu hoppas jag den håller sig borta!! Hon hade så mycket prickar på sig också att jag blev lite orolig.

Hela benen, rumpan och även på händer och lite i ansiktet.

Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att det hörde nog ihop med nässelutslag och allergi. Fick svar på blodprovet som inte visar någonting. Jaja bara att vänta och se om dem försvinner.
Idag ska vi bara ta det lugnt, jag tänker ta en paus i tvättning, städning och Molly och jag ska baka. Philip ska på kalas efter jobbet så ungarna och jag ska lyxa till det med risgrynsgröt ikväll ;) jag får vila upp mig idag helt enkelt. Snaaart 1 advent och som vi längtar efter lite julstämning.

Måste visa Mollys klassfoto och Vincents dagisgrupp. Stora barnen, så kul med gruppfoto att spara.

Kommentera här: