Oslo kurs

I morse ringde klockan hemma 2:40 sen fick jag ta mig ut i tjock dimma för att gå 1 km till bussen. När jag kom fram till stan och ska ta Metro till flygplatsen möts jag av en vakt som meddelar mig att tåget inte kommer att köra på 45 min.

Härligt! In i en taxi som får köra mig lite närmare flygplatsen för hela vägen har jag inte råd med.

Kom iaf fram till Oslo och ska vara här i 3 dagar. Men den jobbigaste dagen med teori och avslutande prov för den nya flygtypen är nu iaf avklarad, jey!


Firade med en hamburgare och Coca Cola med kollegor nere i restaurangen. Trevligt!

I söndags åkte vi skridskor för första gången i år med de som ville och kunde i Mollys klass. Jättekul intiativ taget utav några föräldrar.


Jag åkte med och höll i dem, varvade med Iduns pappa. Men sen klarade de sig själva ett tag också , med lite stöd.


Philip och Vincent satt på läktaren och fikade och hejade på.

Nu är jag så trött att ögonen går i kors.
Oh, men när vi satt där på lektionen så började det plötsligt snöa utanför! Tror vi hade 1 snödag i Köpenhamn förra året typ.. Så jag blev alldeles till mig. Molly hade älskat det!


Vi var också i Söndags inne i Köpenhamn vid den franska ambassaden och tände ett ljus. Lyssnade på tal som stadsministern höll och så hade vi en tyst minut, så sorgligt.. Men fint, 20 000 var vi läste jag i tidningen.


Jag tror faktiskt att ungarna kände av stämningen. Det var tysta, lugna och vi försökte förklara så gott vi kunde för Molly.

Men jag blev ordentligt skrämd när vi skulle gå. 

En man ställer sig en med en sån där bengalisk eld i en gränd. Han skriker något samtidigt som det kommer en massa rök och rött ljus.
Jag hann bli jättenervös för jag hör inte att det är på danska han roppar. Tycker det låter som ett främmande språk och det var ju faktiskt hotfullt.
Jag kan säga att hjärtat stannade nästan och jag hann tanka :"FAN, nu händer det något riktigt läskigt och här står jag med mina barn.." Fy att man nu tänker så. Det gör mig arg och ledsen!

Mannen var nog dansk och hade roppat något i stil med att offren skulle skylla sig själva osv.. Men poliser var på plats och gick efter honom och vi skyndade oss bort från platsen. Obehagligt var det verkligen.

Nu ska jag sova och i morgon väntas det nödträning med att släcka eldar, öppna dörrar och evakuera flyg!

Kommentera här: