Länge sedan

Herre min ge. Har nästan glömt bort att jag har en blogg!
Har varit lite stressigt på sista tiden. Mig och Hanna har varit i New York för exempel! Hanna jag inte skriva mycket om innan vi åkte. Sen blev vi fast i orkanen Irene och kom hen senare än planerat och då var det stressigt när man kom hem istället. Men NU sitter jag hemma i soffan och har en ledig dag och tänkte att jag kanske skulle visa ett par bilder för er?

Jag har aldrig varit i USA, men Hanna har det och hon har även varit i New York tidigare. Ända sedan jag lärde känna Hanna för snart 6 år sedan(blir det nog) Så har hon pratat om sina favoritstäder New York (och Sydney såklart) Jag minns att jag hade absolut ingen som helst lust att åka till USA eller New York eftersom storstäder inte var så spännade tyckte jag då, mest skrämmande. Men efter att ha besökt Mexico City med Philip så insåg jag ju att storstäder har ju supermycket att erbjuda!

Så nu när vi båda fyllde år i Augusti så bestämde vi oss för att åka på en resa. Efter att fått hotellboende i present av Philip i New York så var det ju liksom bara att boka sin flygbiljett och sen var det klart. Vi skulle till New york!
Här kommer bilderna!
Vi granskade flyget innan vi startade från Kastrup. Lite litet tyckte vi! Hur ska det flyget orka ta oss över Atlanten?

Det var precis var den nästan inte orkade. Pga av allt för stark motvind fick vi göra en akut landning på en militärbas strax innen Newark flygplats för att fylla på bränsle. Vi var ca 10 min kvar från vår slutgiltiga destination
och ändå kunde vi inte flyga hela vägen fram..undrar hur lite bränsle vi faktiskt hade kvar?!
Men TILLSLUT kom vi fram! Philip hade bokat hotell mitt i smeten på Manhattan! 10 min från time square och 5 min från Central Park.
Åt frukost (kaffe och muffins) i Central Park på morgonen tillsammans med alla New Yorks hundägare som rastade sina hundar i parken. Och gjorde sighteeingplaner.
Frihetsgudinnan!
Sightseeingbuss från time square.
Både dag och nattbuss tog vi, häftigt med alla lys på kvällen.
Och sen på Hannas födelsedag när vi åt lunch, så började det skaka en aning. Vi trodde det var en byggnadsplats i närheten eller att metron eller tåget gick under oss. Det var ju så det kändes... Inte har vi provat att vara med om en jordbävning förr. För det var ju det det var!
Efter den upplevelsen så trodde vi att det bara var nedförsbacke där ifrån..vi forsätte att upptäcka New York i godan ro. Hamnade på storskärm på Time Square! Inte illa..
Lekte inne på Disneystore.
Shoppade billigt på Amerikanskt outlet.
Åt himelskt goda creme cheese bagels, cheescake, hamburgare m.m...
Såg fantastiskt bra musikal på en broadway teater
Så kom nästa nyhet. Tropisk orkan på väg..
Vi skyndade oss att boka om biljetterna så att vi skulle flyga dagen innan istället. Men när vi kom ut till flygplatsen var alla flyg inställda. Vi Fick skynda oss att hitta ett hotell och vi trodde det skulle ta en halv evighet att komma hem..
På natten kom orkanen, vi vaknade upp på morgonen och insåg att hotellet var inregnat(haha kan man säga så) Vi kom iaf inte ut från det på en hel dag.
Efter ytterligare någon natt så chansade vi och packade väskan och åkte ut till flygplatsen. Flygbolaget hade sagt att vi skulle få vänta ytterligare ett par dagar. Men vi var trötta på allt väntande och ville hem! Och kan ni förstå! VI KOM MED!! Ett par dagar försenade och ett någon extra tusenlapp fattigare, men vi kom hem! Oskadda också för den delen..


Och gud så skönt det var att vara hemma igen... Hade saknat Molly varje dag och det var det värsta av allt, att inte veta när man kom hem.

Kommentarer:

1 Hanna:

Så här i efterhand måste du medge att det var rätt spännande ändå. Inte ofta man hinner klämma in 2 sådana naturfenomen på samma vecka!

Nästa år då?Snöstorm, vulkanutbrott och ilskna gorillor? Åh dessa möjligheter...;-)

Kommentera här: