Flygningar och översvämning

Ja nu har jag kommit ut ett par gånger och fått pröva mina vingar :) Det är riktigt kul, och tiden går jättefort när man är på jobb. När man har checkat ut så vill man faktiskt upp igen. Tänk ett jobb som man VILL jobba på mer på och längtar till, DET är inte dåligt.

Men en sak som är lite mindre kul, är att vi har ju haft ett ordentligt regnväder här förra helgen och det blev översvämningar överallt.
På tågstationen inne i köpenhamn..

På gaterna.

Vi hade väl kanske tur i oturen och fick in ca 1-2 dm ner i vår källare och det var inte så mkt som blev förstört. Men gud vilket arbete att tömma alla förråd och bära ut.. Vi gjorde ju det förra hösten också när vi hade översvämning sist! Den här gången skulle hela källaren tömmas, alla förråd och vi hjälptes alla åt igår.

Många äldre damer hade ju inte rört sitt förråd på ca 30 år! Mycket grejer att bäras med andra ord, men nu är det klart. Nu ska allt tvättas och källaren ska decinficeras eftersom det var kloakvatten som kom upp..iisch.

Idag är jag ledig och njuter av att få pyssla runt i lägenheten själv, sen blir det flyga hela helgen. 1 charter flight till grekland, ett till London och min release flight till Athen (efter den ska jag få  mina vingar) står på schemat :)

Kommentarer:

1 Jonna:

Va roligt att du trivs med jobbet :)

Tänk att det kan bli så översvämmat i t-banan, helt sjukt! Kram på er!

Kommentera här: