Renlighet

Att hålla sig ren när man har en liteb bebis har jag märkt är väldigt klurigt..
Myten om att man aldrig hinner duscha stämmer faktiskt inte. Man hinner faktiskt med ca 3-4 snabbduschar i veckan! Det ni!

Jag har kommit på mig själv att tacka gudarna för att jag inte är singelförälder. Nu så kan man ju faktiskt lämpa över det skrikande lilla paketet till sin andra hälft och förklara att man faktiskt gjort ALLT man kan.
 "Nu har jag matat, bytt blöja och pussat på henne, DIN tur!" 

Men när det gäller att hålla sig ren och fräsch så är det bara helt hopplöst. Strax efter att man tagit sin 5-10 minuters dusch med öppen dörr, för man är alltid redo att springa ut om man hör det minsta pipet, med schampo i håret eller ej. Så tror du att man hinner njuta av sin nyfunna känsla av renhet? Hinna lukta lite nyduschat? Nope, det tar inte lång tid för man sitter där igen med babyspya i håret och för det mesta en rand med spya som letar sig ner i urringningen och ner över hela magen..SUCK!
Ska man åka bort eller gå utanför dörren, så springer man omkring halvnaken hela förmiddagen hemma för att i siiiista sekunden smälla på sig finkläderna och sen krossa fingrarna att man hinner ge ett bra intryck innan man blir nerspydd igen.

MEN, man kan inte hålla sig arg speciellt länge.. bara att acceptera läget och räkna ner tills nästa lugna stund när man orkar/hinner ta en ny dusch.

En nybadad Molly.
.

Kommentera här: